شرکت درسا دارو در همایش کشوری "مامایی و سلامت زنان" حضوری فعال داشت.

این همایش که به مناسبت 100 سال مامایی آکادمیک در ایران توسط دانشکده پرستاری مامایی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با هدف ارائه آخرین یافته های علمی مرتبط با محورهای کنگره با حضور دانشجویان، محققین، و دانشگاهیان در تاریخ های 20 و 21 آذر ماه 1398 در محل سالن ابن سینا مشهد برگزار شد، فرصت مناسبی برای ارائه آخرین دستاوردهای شرکت دانش بنیان درسا دارو در حوزه تخصصی زنان و مامایی بود.

شرکت داروسازی درسا دارو یکی از شرکت های دانش بنیان موفق و آغازگر تولید مکمل های حاوی ید در کشور است که در این نمایشگاه مورد استقبال ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفت. تولید مکمل های حاوی ید ویژه دوران بارداری (قرص یدوفولیک و قرص مولتی ویتامین پریناتال آی ویتا و قرص های بن فرول 1200 و 2000 واحدی) از افتخارات این شرکت می باشد که در پاسخ به نیاز اساسی جامعه و با هدف ارتقای بهره هوشی نسل آینده به تولید انبوه رسید و در سراسر کشور توزیع شده است.

به گفته دکتر خدیجه میرزایی نجم آبادی دبیر علمی همایش، سلامتی مهمترین حق هر فرد است و در این راستا سلامت مادر و نوزاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است زایمان در عین حال که می تواند بهترین تجربه زندگی هر مادری باشد در صورت عدم مراقبت صحیح می تواند منجر به مرگ مادر و صدمات جبران ناپذیر به نوزاد شود. ماماها نقش عمده ای در زمینه ارتقای سلامت باروری زنان و جامعه  دارند.

امید است که شرکت دانش بنیان درسا دارو توانسته باشد با تولید قرص های مکمل یدوفولیک و قرص مولتی ویتامین پریناتال آی ویتا گام موثری جهت ارتقای سلامت باروری زنان و تولد نسلی سالم و هوشمند برداشته باشد.