شرکت داروسازی درسا دارو در دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی ایران بایو حضوری فعال داشت

این رویداد بزرگ دارویی کشور که از تاریخ 5 تا 7 بهمن ماه 1400 در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزار شد، نشان دهنده توان علمی و تکنولوژی به روز و همگام با برترین تولیدکنندگان فراورده های دارویی با منشا بیوتکنولوژی در کشور بود.  در این همایش محققین، نواندیشان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران به ارائه آخرین دستاوردهای تخصصی خود در زمینه فراورده های بیوتکتنولوژی پرداختند. بازدید مسئولین برجسته کشور نظیر  معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مسئولین وزارت بهداشت و سفرایی از کشورهای خارجی موجب اعتبار بخشی بیشتر این رویداد علمی و فن آوری گردید.

این نمایشگاه طی سه روز با حدود ۵۰ غرفه در حوزه زیست‌فناوری، تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن، جدیدترین دستاوردهای محصولات بیوتکنولوژی ایران را به نمایش گذاشته است.

شرکت داروسازی درسا دارو یکی از شرکت های دانش بنیان موفق و تولید کننده اولین محصول نوترکیب کشور نیز در کنار سایر فعالان این حوزه در این نمایشگاه مورد استقبال ویژه متخصصین و رسانه ها قرار گرفت.

 از تولیدات شرکت داروسازی درسا دارو در زمینه داروهای بیوتکنولوژی می توان به اینترفرون گاما با نام تجاری گامارک® و اریتروپویتین با نام تجاری اپولی رک® اشاره نمود.

دکتر اسماعیل ثقفی نیا، مدیر عامل شرکت درسا دارو  در دومین روز از این نمایشگاه در نشستی دوستانه با دکتر سید محسن دهنوی، نماینده مردم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، به بیان مشکلات و موانع موجود بر سر راه شرکت های داروسازی دانش بنیان و راه کارهایی جهت حذف موانع پرداختند.

دومین کنگره بین‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته (ایران بایو) باهدف معرفی توانمندی ها و ظرفیت های فعالان صنعت بیوتکنولوژی کشور، فراهم نمودن فضای تبادل اطلاعات و تکنولوژی، ایجاد روحیه رقابت سالم و توسعه گرا میان فعالان حوزه زیست فناوری کشور و همچنین ترویج عمومی علم و تکنولوژی زیست فناوری از طریق ایجاد آشنایی جامعه با محصولات و کاربرد های آن ها در زندگی روزمره و ارائه دستاورد های آن ها در دو سال اخیرتوسط انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولان بیوتکنولوژی پزشکی ایران، برگزار شده و به محلی برای نمایش اقتدار محققین و متخصصین کشور در حوزه نوین بایوتکنولوژی تبدیل شده است.

برگزاری سخنرانی و پنل‌های تخصصی توسط چهره‌‌های شاخص حوزه محصولات بیوتکنولوژی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور مدرسین بین‌المللی، برپایی تورهای دانشجویی، برگزاری استارتاپ‌آپ شو و ایده بازار حوزه بیوتکنولوژی، برگزاری کارگاه‌های مطالعه موردی و انتقال فناوری توسط مدرسان داخلی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های این رویداد بود.