نشست هم اندیشی متخصصین درسا دارو با متخصصین قلب بیمارستان طالقانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت درسا دارو، در جلسه بررسی تازه های نیتروگلیسرین در درمان بیماری های قلبی و عروقی، شرکت دانش بنیان درسا دارو به ارائه آخرین مطالب مربوط به کاربرد نیتروگلیسرین در درمان بیماری های قلبی و عروقی پرداخت.
در این نشست که در تاریخ 21 اردیبهشت 1401 در سالن مهر بخش آنژیوگرافی بیمارستان طالقانی با حضور جمعی از پزشکان متخصص و دستیاران قلب و عروق  مرکز آموزشی-درمانی بیمارستان مذکور انجام شد، توضیحاتی در خصوص نحوه تهیه ماده اولیه و فرمولاسیون قرص های آهسته رهش دروکانتین به حضار داده شد که با استقبال ایشان رو به رو گردید. همچنین بسته بندی اختصاصی Alu-Alu قرص دروکانتین® درسا دارو مورد توجه متخصصین حاضر در این جلسه قرار گرفت.

قرص وارفارین درسا دارو با برند آلدوکومار شرکت Aldo Union اسپانیا که با بسته بندی بلیستر عرضه می شود نیز محصول دیگر این شرکت در حوزه بیماری های قلبی و عروقی بود که توضیحات مربوط به کیفیت و نحوه دسترسی بیماران به آن در این نشست ارائه شد.  

خبر ورود به بازار اسپری نیتروپاف (نیتروگلیسرین)در 3 ماهه دوم 1401، نویدی بود که باعث خرسندی حاضرین از سهولت دسترسی به این شکل دارویی مهم نیتروگلیسرین گردید. وارداتی بودن نمونه های مشابه این محصول همواره دغدغه کمبود و عدم دسترسی بیماران را به همراه داشته است که با خودکفایی و تولید آن در شرکت درسا دارو این دغدغه پزشکان و بیماران برطرف خواهد شد.

شرکت دانش بنیان درسا دارو تنها تولید کننده بالک نیتروگلیسرین در ایران و خاورمیانه است که ماده اولیه ی تولید انواع اشکال دارویی نیتروگلیسرین در کشور (شامل قرص آهسته رهش، آمپول و پرل زیر زبانی) را تولید می نماید.